.

.
.

20 Nisan 2017 Perşembe

SERGİLERDEN

Bugün güzel bir sergi gezdim. Bu yıl düzenlenen "ArtAnkara" sergisinde herkesten methini duyduğum ve göremediğim için üzüldüğüm Mehmet Emin Erdoğdu'nun "Zeytin Kadınlar"ı ayağıma geldi. Dantel perdelerin, pencerelerin, sardunyaların ve kedilerin şahane ressamı arkadaşım Füsun Ürkün'ün paylaşımıyla haberdar oldum serginin Antalya'da açıldığından ve hemen koşturdum, iyi ki de gitmişim, gözlerim ve gönlüm güzelliğe doydu.

Sergi "Şebnem Bahar Sanat Galerisi"nde açılmış. Antalyalılar için adres vereyim, Yeşilbahçe Mahallesi, 1457 Sokak, 8 Numara'daki tek katlı şirin binada elinizle koymuş gibi bulabilirsiniz. Tarifi biraz daha açarsam Metropol Çarşı'nın yakınındaki Shell istasyonunun yanındaki sokak diyebilirim. Bizi galerinin sahibi Şebnem hanım karşıladı, resimler ve galeri hakkında bilgilendirdi. Üst kattaki cam ve seramik atölyelerini gezdirdi. Seramik ve cam üzerine kurslar açılıyormuş, ilgilenen olursa diye yazayım dedim. Şahsen ben galeriyi öğrenmekten ve Şebnem hanımla tanışmaktan çok mutlu oldum. Gelelim sergiye, önce küçük bir bilgilendirme. Eserler zeytin ağaçları üzerine yapılmış ama hiçbiri için özel olarak ağaç kesilmemiş, budanan ağaç dalları tuval gibi kullanılmış. Anaçlığın ve dişiliğin simgesi olarak kabul edilen zeytin ağaçlarından yapılan kadınların çoğunun omuzunda ya da başında resmedilmiş kuşlar karatavuk kuşu imiş. Zeytin ağacının çekirdeği toprağa ekildiği zaman o sert kabuğu kırıp içindeki fidenin dışarı çıkması mümkün olmuyormuş. Karatavuk kuşu (Turdus Merula) adı verilen küçük siyah kuşlar zeytin meyvelerini yiyerek etli kısımlarını sindiriyor, sindiremedikleri çekirdek kısmını da dışkılarıyla toprağa bırakıyorlarmış. Kuşların kursaklarında asitle incelen çekirdekler böylece çimlenip zeytin ağacının oluşmasına sağlıyorlarmış. Doğa insanı sürekli şaşırtmakta ve hayran bırakmakta. Şimdi zeytin kadınlardan ve karatavuk kuşlarından birkaç örneği paylaşayım:









Daha pek çok var ama gidip görün, hepsini mi ekleyeyim yani, ayrıca orijinalleri çok daha çarpıcı, şahsen ben büyülendim. Sergi 22 Mayıs'a kadar açık, kaçırmayın bence...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder